Halo, halo! Tu centrum dowodzenia wydawnictw muzycznych spod szyldu BRAK KULTURY! Już niedługo przekażemy wam informację o tym, w jaki sposób zamówić fizyczną wersję „Strefy Bitów”. Tymczasem kilkanaście dni po premierze naszego beattape’u zachęcamy do sprawdzenia, co o swoich instrumentalach piszą zaproszeni producenci.
Graf na temat „MIST”:
Nagranie jest o sytuacji, w której poruszamy się jak we mgle. Nie wiemy, czy to, co widzimy naprawdę tam jest, czy to tylko nasza sugestia, obraz mylnie zinterpretowany przez nasz mózg, działający w oparciu o skojarzenia. Mgła ukrywa i odkrywa tak prawdę, jak i kłamstwo. Nagranie powstało mniej więcej w kwietniu 2022 r. Użyłem w nim całego dostępnego mi ówcześnie sprzętu. Samplery: Boss Sp202 i Akai s950. Syntezatory: Korg MS20 mini, Behringer Poly D oraz MicroKorgXL. MPC LIVE jako sekwencer i stacja robocza oraz kolejne źródło dźwięków. Dużo resamplingu, dużo programowania MIDI. Co ciekawe, jest to znacznie skrócona wersja. W oryginalnej na koniec pojawia się mały element wokalny z wyeksponowanym użyciem vocodera.
Niektórzy nasi producenci zwyczajnie robią swoje, a poznać ich można tylko poprzez muzę. Tak właśnie jest z Jaqbeatzem.
Zrobiłem go już jakiś czas temu na samplerach Akai S950 i E-MU Emax1. Klasycznie boom bapowo, tak jak lubię. Nie mam żadnej historii związanej z tym bitem, tak jak i z większością moich produkcji. Siadam, klepie bit i tyle.
Czym inspirował się Gradmaster Mżawski w tworzeniu „Railroad Games”? Kto by pomyślał, że wsią, hodowlą świń i nadziewarkami (co to w ogóle jest?).
Mżawski:
Typowe brzmienie podwrocławskiej wsi, gdzie poza dźwiękami świniobicia i hałasem rozgrzanych nadziewarek, słychać klasyczny nowojorski boombap. Protect Ya Neck!
Skórysyna możecie znać z jego występów live, gdzie operuje swoją elektroniczną orkiestrą oraz faktu, że trzyma się w ekipie Tylda. Panowie wydali zresztą niedawno własną bit taśmę, o której pisał Osiak.
Snujący się wolno, pustynny lo-fi dub. Piaszczyste szumy, skradające się delaye i reverby.
Szur to truskulowy weteran. Autor bittejpów i tłustych produkcji m.in. dla Quebonafide i Szada Akrobaty.
Szur na temat „Slowly”:
Każdy mój beat jest tak naprawdę odzwierciedleniem tego, jak się w tym momencie czuję, co mam w sercu i w głowie. „Slowly” w swojej naturze jest pochmurny jak Londyn – mozolny, trochę duszący. Kilkusekundowe outro jednak zwiastuje nadzieję na lepsze czasy.
Nie można też zapomnieć bitmejkerach z naszej redakcji. Naks przygotował jeden z bardziej wyróżniających się utworów na naszej taśmie.
Naks o „Co robisz?”:
Mnie w ogóle na tym beattapie miało pierwotnie nie być, ale Gap1 mi powiedział, żebym był, więc wygrzebałem bit, który zrobiłem w czerwcu 2016, pokazałem i powiedział, że fajny, więc jednak jestem. I cieszę się, bo to jeden z moich ulubionych moich bitów z tamtego okresu. Wykorzystałem tu cztery sample, każdy z zupełnie innej parafii, przy czym najciekawszy i chyba najłatwiejszy do znalezienia jest ten grający główną melodię gitary. Starałem się go pociąć tak, żeby wyszedł rozbujany, pachnący nowoszkolnym rockiem motyw. Lubię też sekcję w tym bicie, jestem dumny z tego basu ślizgającego się lekko poza rytmem i bardzo mnie bawi połączenie anielskiej, beztroskiej gitary z uliczną, ofensywną perkusją.
ODSŁUCH CAŁOŚCI NA YOUTUBE TUTAJ
ODSŁUCH POJEDYNCZYCH KAWAŁKÓW NA YOUTUBE TUTAJ